23948sdkhjf

Dansk Supermarked udpeger ny chef for Bilka

Dansk Supermarked har udnævnt Mark H. Nielsen som ny, fast direktør i Bilka. Han har været konstitueret direktør siden april.
For 25 år siden begyndte Mark H. Nielsen i sit første job i Bilka. Siden har han med enkelte afstikkere til andre kæder taget hele turen op gennem Bilka. Fra og med april i år har han varetaget funktionen som konstitueret direktør for hele Bilka-kæden.

Pr. dags dato er han udpeget som direktør for Bilka og indtræder i den forbindelse i Dansk Supermarkeds øverste koncernledelsesgruppe, Executive Committee.

Administrerende direktør i Dansk Supermarked, Per Bank, er yderst tilfreds med, at Mark H. Nielsen har valgt at takke ja til muligheden for at lede Danmarks eneste hypermarked.

- Mark har de rette menneskelige og faglige kvaliteter til at fortsætte og udvikle Bilkas stærke position på det danske marked. Han kender vores kunder, hvert eneste varehus, kæden som helhed og hele Dansk Supermarked ud og ind. Med sin lange erfaring fra dansk detailhandel og vores egen virksomhed er han en vigtig kulturbærer både i Dansk Supermarked og i min Executive Committee, siger Per Bank.

Bilka er mere end et arbejde
46-årige Mark H. Nielsen indledte sin Bilka-karriere som ansvarlig for husholdningsartikler og hårde hvidevarer i Bilka Hundige. Her bestred han adskillige funktioner i varehuset, inden han blev varehuschef i både Bilka- og føtex-kæden. Efter en afstikker uden for koncernen som landedirektør i JYSK Danmark vendte han tilbage til Bilka først som marketingchef, salgsdirektør og siden foråret som konstitueret direktør.

- Jeg er utrolig stolt over at stå i spidsen for Bilkas godt 8000 medarbejdere. Bilka er for mig meget mere end bare et sted, jeg arbejder. Jeg kender forretningen indefra og det kæmpe arbejde, mine forgængere på posten har ydet, så det er med stor respekt, jeg tiltræder jobbet, siger Mark H. Nielsen.

Bilka er netop nu i gang med en større fornyelse af kæden og slår i næste måned dørene op til en helt nytænkt Bilka Vejle. Mark H. Nielsen har det seneste halve år ledet arbejdet med Bilkas fornyelseskur, der med mange flere varer i sortiment og helt nye indkøbsoplevelser til kunderne, skal bringe varehuset helt på niveau med nogle af Europas allerstærkeste hypermarkeder.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.101